Modernizarea liniei de cale ferată București Nord - Aeroport Internațional Henri Coandă București

Modernizarea liniei de cale ferată București Nord - Aeroport Internațional Henri Coandă București

Faza I: ˮRacord c.f. la terminalul T1, Aeroport Internațional Henri Coandă Bucureștiˮ

Prezentare proiect

Aceasta este prima linie feroviară construită pe un traseu nou în România, după anul 1989. Aceasta leagă direct stația București Nord de Aeroportul Internațional Henri Coandă, oferind o conexiune vitală atât pentru rețeaua națională de cale ferată, cât și pentru rețeaua europeană de transport TEN-T. Totodată, noua rută asigură legătura cu diverse moduri de transport urban, precum metroul, tramvaiul și transportul auto.

Informații tehnice

Ruta, cu o lungime de aproape 3 km, începe de la calea ferată Mogoșoaia – Balotești, la kilometrul 16+100, și se desfășoară adiacent străzii Drumul Gara Odăii. Linia feroviară este pe terasament între punctul de racord și intersecția cu strada Marin Preda, iar restul traseului este susținut de un viaduct spectaculos.

Viaductul: o minune inginerească

Viaductul, o capodoperă inginerească, se întinde pe 1.521 metri și traversează DN 1. Acesta este format din 37 deschideri și este susținut de pile și culee fundate pe piloți forați cu diametrul de 1,08 metri și lungimi între 20 și 22 metri. Structura viaductului include 165 grinzi precomprimate, cu lungimi variabile între 35 și 44 metri.

Stația feroviară de la Terminalul T1: facilități și design

La terminalul T1 al aeroportului, a fost construită o stație feroviară modernă, dotată cu două linii de primire-expediere de 130 metri fiecare. Clădirea stației, cu regim de înălțime P+2, include spații tehnologice pentru C.F.R., case de bilete, săli de așteptare, grupuri sanitare, lifturi și scări rulante.

Arhitectura inovatoare a stației

Stația feroviară se remarcă prin arhitectura sa unică, concepută echipa ISPCF. Structura sa spațială sub formă de arc de cerc măsoară 170 metri lungime, 16,88 metri înălțime și 18 metri deschidere, având o greutate totală de 262,31 tone. Arcele sunt realizate din elemente de oțel special, iar copertina este închisă cu policarbonat.

Sisteme de securitate și confort pentru pasageri

Stația este echipată cu sisteme moderne de detecție și semnalizare la efracție, alarmare incendiu, control acces și supraveghere video, asigurând astfel un nivel ridicat de siguranță pentru toți pasagerii.

Acest proiect reprezintă un pas important în modernizarea infrastructurii feroviare din România, facilitând accesul rapid și eficient între capitală și principalul aeroport internațional al țării.

Galerie foto