Pasaj denivelat superior pe DN21 Km. 105+500
Prezentare proiect
În zona de intersecție dintre DN 21, DN 3A și calea ferată București-Constanța, pe partea stângă a DN 21, a fost realizat un pasaj rutier superior. Acest proiect s-a desfășurat administrativ în județul Călărași, comuna Dragalina. Obiectivul principal a fost de a îmbunătăți infrastructura rutieră și de a asigura condiții mai bune de trafic pentru regiunile învecinate.
Beneficiile proiectului
Realizarea acestui pasaj rutier are mai multe beneficii cheie:
- Îmbunătățirea condițiilor de circulație: Acest pasaj facilitează traficul de tranzit către municipiul Slobozia și zonele Brăila-Galați, județul Tulcea, Ucraina și Republica Moldova, precum și conexiunea cu autostrada A2, în zona nodului Drajna.
- Fluidizarea traficului: Se reduce congestionarea traficului rutier în zonă, contribuind la o circulație mai fluentă.
- Siguranța circulației: Proiectul crește siguranța traficului în zona intersecției cu calea ferată și DN 3A, esențială în contextul creșterii preconizate a traficului feroviar pe magistrala 800 București-Constanța.
- Reducerea poluării: Diminuarea poluării atmosferice este un alt avantaj important al acestui proiect.
Date tehnice ale traseului proiectat
Proiectul are o lungime de 2,74 km și se desfășoară paralel cu DN 21 pe partea stângă, în direcția spre Slobozia. Acesta începe la nodul rutier Drajna de pe autostrada A2, traversează DN 3A și calea ferată 800 București-Constanța printr-un pasaj superior și se încheie la intersecția DN 21/DC 20, unde este amenajat un nou sens giratoriu.
Parametrii geometrici și structurali
Proiectarea este realizată pentru o viteză de 100 km/h, iar drumul se încadrează în clasa tehnică II. Elementele geometrice au fost concepute pentru a asigura siguranța și eficiența, incluzând declivități minime de 0,50% și maxime de 3,00% pentru pasaj. Lățimea totală a platformei va fi de 21,00 m, incluzând partea carosabilă și acostamentele.
Structura rutieră și materialele utilizate
Structura rutieră adoptată include mai multe straturi, cum ar fi:
- Strat de uzură: 4 cm de MAS 16m cu bitum modificat.
- Strat de legătură: 6 cm de BAD 22.4m cu bitum modificat.
- Strat de bază: 8 cm de anrobat bituminos AB31.5.
- Straturi de fundație: 20 cm de agregate stabilizate hidraulic și 30 cm de piatră spartă.
Aceste materiale și metode de construcție respectă normele europene pentru durabilitate și eficiență.
Pentru siguranța participanților la trafic, a fost instalat un sistem complex de parapete, incluzând parapete pe marginea drumului și pentru separarea fluxurilor de trafic.
Descrierea pasajului rutier proiectat
Pasajul pe DN 21 supratraversează calea ferată și DN 3A, având o lungime totală de 303,40 m. Construit din grinzi prefabricate, precomprimate și o placă de suprabetonare, pasajul are 4 benzi de circulație și o zonă mediană cu parapet „New Jersey”. Infrastructura este proiectată să asigure stabilitate și siguranță maximă, cu pile și culee fundate pe piloți forați de mare diametru.
Acest proiect reprezintă un pas important în modernizarea infrastructurii rutiere, îmbunătățind semnificativ mobilitatea și siguranța în regiune.