Modernizarea liniei de cale ferată București Nord – Craiova
Studiu de fezabilitate și Proiect Tehnic pentru Subsecțiunea 1: București Nord - Roșiori Nord
Prezentare proiect
Contractul cuprinde atât realizarea Studiului de Fezabilitate, cât și a Proiectului Tehnic pentru modernizarea și reabilitarea liniei de cale ferată existente, pe tronsonul CF București Nord – Roșiori Nord.
ISPCF a propus reabilitarea liniilor, stațiilor, sistemelor feroviare și realizarea a trei variante definitive de traseu, cu modificări ale traseului pe curbe izolate, pentru creșterea vitezei de circulație până la 200 km/h, pe 60,37% din traseu, după realizarea pasajelor la nivel (etapă viitoare); acestea, împreună cu corecțiile locale ale curbelor de pe traseul existent, vor asigura o viteză de circulație de 80-120 km/h pe 10,05% din traseu și 160 km/h pe 89,95% din lungimea totală a tronsonului de linie analizat.
Tipurile de lucrări prevăzute în cadrul Studiului de Fezabilitate sunt următoarele:
Lucrări de infrastructură și suprastructură linii c.f.
Conform normativelor în vigoare, se prevede protecția liniei c.f. la inundații, prin ridicarea niveletei pe zonele afectate și protecția eficientă a terasamentului. Lucrările de sistematizare a stațiilor sunt proiectate în corelare cu viteza proiectată, necesitățile de trafic și cerințele de exploatare și întreținere a căii ferate.
Poduri și podețe:
Se prevede înlocuirea sau reabilitarea lucrărilor de artă existente.
Apărări de maluri:
În zona lucrărilor de artă s-au prevăzut amenajări locale ale albiei, protecție a albiilor, praguri de fund și lucrări de amenajare locală a albiei pe noul amplasament al lucrărilor de artă de pe variante.
Peroane:
Lungime de 200 m în stații și 150 m în punctele de oprire; lățime de 6,00 m; înălțime de +0,55 m față de NSS; tunel pietonal între peroane.
La punctele de oprire în linie curentă, peronul aferent firului II de circulație se va amenaja la cota de +0,38 m față de NSS, pentru asigurarea condițiilor de circulație pentru trenurile agabaritice.
Clădiri călători și CED:
Se vor realiza lucrări de reabilitare a clădirilor de călători și CED. Se vor construi clădiri noi, datorită sistematizării stațiilor, și se vor demola construcțiile degradate.
Semnalizări și centralizări feroviare:
Sisteme CE și ERTMS.
Telecomunicații feroviare:
Înlocuirea echipamentelor existente, care au un grad ridicat de uzură, cu echipamente moderne, de ultimă generație.
Linia de contact, protecție instalații și energoalimentare:
Reabilitarea instalațiilor existente prin înlocuirea lor cu instalații noi.
Lucrări de protecția mediului:
Acestea vor fi realizate conform prevederilor legale.