Reabilitarea liniei de cale ferată Ploiești - Focşani
Studiu de Fezabilitate
Prezentare proiect
Proiectul are ca scop „Reabilitarea liniei de cale ferată Ploiești Triaj – Focșani”, cu o lungime de aproximativ 143,23 km, în vederea asigurării unui grad ridicat de siguranță a traficului feroviar.
În conformitate cu cerințele Caietului de Sarcini al Beneficiarului, lucrările proiectate asigură îndeplinirea următoarelor cerințe fundamentale:
- Îmbunătățirea parametrilor infrastructurii feroviare pentru creșterea vitezei maxime de circulație la 120 km/h pentru trenurile de marfă și, respectiv, minim 160 km/h pentru trenurile de călători.
- Asigurarea condițiilor de interoperabilitate privind sarcina admisă pe osie și gabaritul de liberă trecere.
- Reabilitarea lucrărilor de artă în conformitate cu recomandările expertizelor tehnice și dimensionarea hidraulică corespunzătoare debitelor de calcul cu probabilitatea de 1% stabilită prin Studiul Hidrologic și scoaterea de sub efectul inundațiilor pe zonele inundabile.
- Reabilitarea construcțiilor civile din stații, cu accent pe îmbunătățirea condițiilor de călătorie, a accesibilității persoanelor cu mobilitate redusă, precum și îmbunătățirea condițiilor de muncă pentru personalul de exploatare a căii ferate.
- Modernizarea instalațiilor de tracțiune electrică.
- Modernizarea instalațiilor de semnalizare feroviară – introducerea de instalații moderne de centralizare electronică și implementarea sistemului ERTMS + GSM-R.
- Modernizarea instalațiilor de telecomunicații feroviare.
- Lucrări de protecția mediului prin amplasarea de panouri fonoabsorbante în toate zonele afectate de zgomotul produs de traficul feroviar; se va acorda o atenție deosebită protejării mediului în zonele de intersecție cu cursurile de apă, pe zonele cu terasament instabil și inundabil, astfel încât cadrul natural să fie cât mai puțin afectat, atât în perioada de execuție, cât și pe perioada de exploatare a liniei C.F.
Lucrări proiectate în cadrul proiectului:
- Consolidări: s-au proiectat următoarele tipuri de lucrări de consolidări: rigolă prefabricată acoperită cu rebord, șanț ranforsat monolit, zid de sprijin de debleu fundat direct, sprijinire cu piloți de diametru mare (coloane de beton armat).
- Treceri la nivel: modernizarea trecerilor la nivel cu dale elastice. O trecere la nivel se desființează și se realizează un pasaj superior la intersecția cu DN 1D.
- Poduri, podețe: înlocuirea sau reabilitarea lucrărilor de artă existente – 99 lucrări.
- Pasaje superioare: 1 pasaj nou în amplasament existent, și 8 rămân ca în situația actuală. 1 pasaj superior nou ca urmare a desființării TN km pr 77+107 la intersecția cu DN 15D.
- Apărări de maluri: în zona lucrărilor de artă s-au prevăzut amenajări locale ale albiei, protecție a albiilor, praguri de fund și lucrări de amenajare locală a albiei pe noul amplasament al lucrărilor de artă de pe variante.
- Peroane: lungime minim 200 m în stații și 150 m în puncte de oprire; lățime 6,00 m; înălțime +0,55 față de NSS și +0,38 față de NSS; tunel pietonal între peroane pentru stațiile în care viteza proiectată este de 160 km/h. Lucrări de reabilitare clădiri călători și CED.
- Clădiri noi datorate sistematizării stațiilor și recomandărilor expertizelor tehnice: 4 clădiri. Conform solicitării Beneficiarului, au fost prevăzute clădiri de tip minimal în Clondiru, Ulmeni, Băile Sărata Monteoru și Cotești. De asemenea, au fost prevăzute lucrări de demolare a construcțiilor degradate.
- Semnalizări și centralizări feroviare: CE și ERTMS.
- Telecomunicații feroviare: înlocuirea echipamentelor existente, care au un grad de uzură ridicat, cu echipamente care folosesc tehnologie modernă.
- Linia de contact, protecție instalații și energoalimentare: reabilitarea instalațiilor existente prin înlocuirea lor cu instalații noi.