Istoric
Istoric
Suntem mai mult decât o simplă companie de proiectare – suntem pionierii în domeniu, cu o istorie ce începe în anul 1947. Experiența noastră vastă și bogată a fost parte integrantă din dezvoltarea infrastructurii feroviare din România, iar lucrările majore din ultimi peste 77 de ani au fost proiectate sub semnătura noastră. Prin expertiza și dedicarea noastră, continuăm să modelăm viitorul infrastructurii feroviare, având ca prioritate crearea unui mediu de transport mai eficient și mai sustenabil.
2024
Transformarea
Evoluția continuă printr-un proces de transformare a organizației. Cu o echipă de 132 de specialiști dedicați, păstrăm tradițiile și valorile fundamentale, adaptându-ne la noile realități ale pieței și integrând cele mai recente tehnologii. Obiectivul nostru rămâne același: să aducem oamenii împreună, susținând dezvoltarea infrastructurii feroviare.
2020
Viitor sustenabil
Conștienți de impactul activităților noastre asupra mediului, combinăm performanța cu respectul față de natură. Prin utilizarea de materiale durabile și tehnologii eficiente, contribuim la reducerea amprentei de carbon și la crearea unui sistem de transport mai curat și mai eficient.
2019-2020
Modernizarea Liniei de Cale Ferată Aeroport Henri Coandă-București Nord
Modernizarea liniei feroviare către Aeroportul Henri Coandă, realizată cu sprijinul ISPCF, oferă pasagerilor o alternativă rapidă, confortabilă și ecologică la transportul rutier. Această investiție contribuie la reducerea congestiilor și la promovarea unui transport public sustenabil.
2016
Modernizare prin alinierea la standarde europene
Îmbunătățirea performanței transportului feroviar prin implementarea specificațiilor tehnice de interoperabilitate (STI) în cadrul proiectelor noastre, asigurând alinierea la standardele europene și facilitând o integrare eficientă a rețelelor feroviare.
2000-2004
Realizarea proiectelor tehnice pentru majoritatea coridoarelor cf din țară
- Proiectare (SF, PT și DE, respectiv DTE), individual și/sau asocieri
- Reabilitarea/modernizarea liniilor de cale ferată (construcții și instalații) pentru circulația trenurilor de călători cu viteze de 160km/h și a trenurilor de marfă cu viteze de 120km/h pe Coridorul IV și IX Pan-European.
1997-2000
Studii de fezabilitate pentru coridoarele transeuropene
Am deschis noi perspective pentru transportul feroviar românesc prin implicarea în proiecte de cooperare internațională. Prin aceste inițiative, am contribuit activ la armonizarea standardelor și la asigurarea interoperabilității rețelei noastre feroviare cu cea europeană, facilitând astfel transportul de mărfuri și persoane la nivel continental.
1984-1987
Finalizarea podurilor dunărene Borcea și Cernavodă
Podurile Borcea și Cernavodă, două dintre cele mai importante proiecte de infrastructură din România, poartă semnătura ISPCF. Prin expertiza sa, echipa noastră a contribuit la realizarea unor lucrări de o complexitate deosebită, care au facilitat transportul de mărfuri și persoane și au scurtat distanțele între regiuni.
1975
Proiectarea Magistralei 800
Prin modernizarea Magistralei 800, realizată cu sprijinul ISPCF, transportul feroviar de marfă și de persoane între București și Constanța a devenit mai rapid, mai sigur și mai competitiv. Această investiție strategică a stimulat dezvoltarea economică a regiunii și a consolidat poziția României ca hub de transport în Europa.
1970
Dezvoltarea tehnologiilor moderne
În această perioadă, ISPCF a fost implicat în modernizarea instalațiilor de control și siguranță a traficului, precum și în dezvoltarea rețelei de telecomunicații feroviare. Aceste îmbunătățiri au fost esențiale pentru creșterea eficienței și siguranței transportului feroviar.
1950-1960
Electrificarea rețelei feroviare
Am fost pionieri în modernizarea transportului feroviar românesc, jucând un rol esențial în electrificarea rețelei naționale. Prin această transformare tehnologică, s-a trecut de la tracțiunea cu aburi la cea electrică, ceea ce a dus la creșterea semnificativă a vitezei, capacității și fiabilității transportului feroviar, aducând România la standarde europene.
1947
ISPCF ia ființă
Înființat în 1947, într-un context marcat de nevoia urgentă de reconstrucție și modernizare a rețelei feroviare din România după Al Doilea Război Mondial, ISPCF a jucat un rol esențial în dezvoltarea și modernizarea infrastructurii feroviare românești.